پل عابر پیاده

پل عابر پیاده چیست؟

پل عابر پیاده چیست؟

پل عابر پیاده

پل عابر پیاده چیست؟

پل عابر پیاده پلی می باشد که روی زمین و روی آب می سازند برای تردد عابر پیاده و برای تردد وسایل نقلیه طراحی و استفاده نمیشود . غالبا پل‌های عابر پیاده را میسازند برای عبور عابران پیاده تا راه امنی برای عبور از یک سمت جاده شلوغ به سمت دیگر داشته باشند . همچنین پل‌های عابر پیاده را روی ریل‌های راه‌آهن، رودخانه‌ها، پارکینگ‌ها، دره‌ها و مناطق دیگر نیز می سازند تا عابر پیاده بتواند از مسیرهای سخت و غیر ممکن و خطرناک عبور نماید و به مقصد برسد .

قرن هاست که انسان انواع پل عابر پیاده را ساخته است . رومیان باستان پل های عابر پیاده را در اوایل 142 قبل از میلاد از سنگ ساخته بودند تا مردم بتوانند از رودخانه تیبر عبور کنند.

پل عابر پیاده

شکل قوس در این روگذرهای عابر پیاده گنجانده شده بود تا دوام و استحکام را به آنها بدهد. بسیاری از این پل های عابر پیاده امروزه نیز وجود دارند، از جمله پل پونته فابریسیو در رم، که یک پل دو قوسی است که در سال 62 قبل از میلاد تکمیل شد و هنوز هم تمام مواد اولیه آن را در خود جای داده است.

پل پونته فابریسیو

پل عابر پیاده

با ظهور حمل و نقل خودرویی ، انسان شروع به ساخت جاده و خیابان با عرضهای مختلف نمود و با افزایش سرعت وسایل نقلیه در خیابانها و جاده ها عبور از عرض این خیابانها و جاده ها خطر آفرین شد که این امر باعث شد تا انسانها نیاز به ساخت پل هایی برای عبور افراد از عرض این خیابانها و جاده ها  نمایند . 

پل عابر پیاده در صنعت امروزی می توانند از چوب، طناب، فلز یا حتی پلاستیک نیز ساخته شوند. ساخت پل عابر پیاده می تواند به عنوان هدفی کاربردی ساخته شود در صورتی که ممکن است برای هدفی تزئینی برای افزودن شخصیت به باغ یا حیاط و … ساخته شوند. به عنوان مثال، در ویلا و باغ یک طراح ممکن است یک پل عابر پیاده را روی یک حوض یا نهر کوچک قرار دهد که بیشتر جنبه تزئیینی دارد و

از این پل ها به عنوان روگذر در مراکز خرید و ایستگاه های مترو نیز مورد استفاده قرار میگیرد .

معماران در طراحی پل های عابر پیاده ، هم به دلایل ساختاری و هم به دلایل هنری، علاقه مند شده اند که این امر سبب گشته تا طرخ های جالب و زیبایی نیز در جهان ایجاد شود . یکی از طراحی های جالب پل عابر پیاده گرد است. نمونه هایی از این سبک را می توان در استرالیا، بر فراز آزادراه بای پس کریگیبورن و در آویرو، پرتغال یافت. یکی دیگر از طرح های قابل توجه پل منحنی است و دو نمونه آمریکایی از آن پل تریل سمینول در لانگ وود، فلوریدا و پل باب کری در نزدیکی اوماها، نبراسکا هستند.

پل عابر پیاده طبیعت تهران نیز دارای مهندسی و طراحی بسیار جالبی می باشد که یک پل دو طبقه پیاده‌رو است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است که از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. 

پل طبیعت

ساختن پل عابر پیاده دارای اصول و استانداردی است که سازنده ی های آن می بایست این استانداردها را رعایت نمایند. گروه صنایع فلزی قاسمی با توجه به تجربه و علم بروز برای ساخت این سازه ها اعلام آمادگی می کند . برای استعلام قیمت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

پل عابر پیاده

ما در گروه صنعتی صنایع فلزی قاسمی که سازنده ی پل عابر پیاده نیز هستیم و تجربه فراوان در زمینه ی ساخت و راه اندازی پل های هوایی پیاده رو داریم تضمین بهترین کیفیت و قیمت را در ساختن این سازه ها به شما مشتریان گرامی می دهیم. پس اگر قصد احداث و یا استعلام قیمت در خصوص طراحی و اجرای پل عابر را دارید حتما قبل از شروع با مشاورین ما در صنایع فلزی قاسمی گفتگو نمایید. ما بهترین راهکارهای ساخت و راه اندازی پل های عابر را به شما با بهترین قیمت ها و بالاترین کیفیت ارائه می دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن Call Now Button