پله گرد فلزی

روش محاسبه پله گرد فلزی

روش محاسبه پله گرد فلزی

پله گرد فلزی

روش محاسبه پله گرد فلزی

گروه متخصصین صنایع فلزی قاسمی در این مقاله سعی دارد به روشی ساده و راحت روش محاسبه پله گرد فلزی را توضیح دهیم . در این روش محاسبه پله گرد فلزی نیاز به نقشه اتوکد برای فضای مورد نظر نداریم .

اگر شما مکانی را که باید پله گرد فلزی اجرا شود را یک دایره در نظر بگیرید . قطر دایره شامل فاصله کنار دیوار شروع پله از طبقه پایین تا فاصله کنار دیوار انتهای پله از طبقه بالا . اگر این فاصله به عنوان مثال 3 متر یاشد قطر دایره پله گرد فلزی ما 3 متر میشود .

اندازه کف پله ما بسته به زاویه چرخش پله دارد . به عنوان مثال اگر قطر دایره ما 4 متر باشد و زاویه دایره پله کا 180 درجه به صورت نیم دایره باشد انداره کف پله 1 متر میشود و اولین پله در شروع با آخرین پله در پایان کار در یک راستا قرار میگیرد .

حال برای محاسبه تعداد پله دو دایره داریم به عنوان مثال یک دایره با فطر 4 متر داریم که کف پله 1 متری دارد که زمانی که در یک راستا قرار میگیرند دو پله 1 متری میشود و جمعش میشود 2 متر و شما یک دایره با قطر 2 متر در داخل آن دایره دارید . این دایره داخلی را چشم پله مینامند .

توجه داشته باشید که قطر دایره داخلی یا همان چشم پله همیشه نصف قطر دایره بزرگتر خواهد بود ور زمانی که پله گرد شما به صورت نیم دایره باشد .

ارتفاع استاندارد برای هر پله 18 سانتیمتر است .اگر ارتفاع سقف شما از طبقه اول تا دوم 3 متر باشد نزدیکترین عدد برای استاندارد 18 سانتیمتر 17 پله میباشد که ارتفاع هر پله 176 میلیمتر میشود .

روش محاسبه پله گرد فلزی

روش محاسبه ابعاد کف پله گرد فلزی :

در مثال ما فاصله ارتفاع کف تا کف پله 176 میلیمتر بود ولی کف پله به شکل یک ذوزنقه است که اگر عرض پله ما 1 متر باشد دارای دو عرض یکسان 1 متری دارد و یک ضلع بزرگتر که با محیط دایره بزرگتر در این مثال 4 متری و یک ضلع با قطر دایره کوچکتر در این مثال 2 متری می باشد .

در اصطلاحاتی که در بین تولید کنندگان پله گرد فلزی مرسوم می باشد با عرض بزرگتر در کف پله شعاع خارجی کف پله و به عرض کوچکتر در کف پله شعاع خارجی میگویند . توجه داشته باشید که اندازه هر 17 پله یکسان می باشد .

روش محاسبه شعاع بیرونی و شعاع داخلی پله گرد فلزی :

برای محاسبه عرض بیرونی باید اندازه محیط دایره بیرونی را محاسبه کنیم . در مثال فوق با یک نیم دایره با قطر 4 متر روبرو هستیم . روش محاسبه محیط دایره برابر است با 2*3.14*اندازه شعاع . ما اینجا با نیم دایره روبرو هستیم پس اندازه بدست آمده را بر 2 تقسیم میکنیم .

  • اندازه شعاع 200 سانتیمتر
  • 200*3.14*2= 1256 سانت که بر 2 تقسیم کنیم میشود : 628 سانتیمتر .
  • حال محیط دایره بیرونی بدست آمد و تعداد پله ما 17 پله بود که اندازه محیط را بر 17 تقسیم میکنیم که نتیجه میشود :
  • 628/17=36.9
  • عرض بیرونی پله میشود تقریبا 37 سانتیمتر

برای محاسبه عرض بیرونی نیز دقیقا مانند محاسبه عرض بیرونی محاسبه میشود .

  • در این مثال قطر دایره درونی یا چشم پله 200 سامتیمتر می باشد .
  • 2*3.14*100=628 سانت که بر 2 تقسیم میشود : 314 سانتیمتر .
  • 314/17=18.45 سانت
  • عرض درونی پله میشود تقریبا 18.5 سانتیمتر

در این روش شما میتوانید به راحتی اندازه کف هر پله را به درستی محاسبه نمایید .

روش محاسبه پله گرد فلزی

حال توجه داشته باشید که باید یک پله را به صورت دقیق با شابلون بسازید و همه پله ها را دقیقا از روی همان پله بسازید . عرض بیرون و درونی به صورت ساف نیست و به شکل دایره ای است پس در ساخت شابلون دقت نمایید که در مثال فوق دایره بیرونی با قطر 4 متر و دایره درونی با قطر 2 متر است . البته جنس کفی پله هم مهم است مه از چه جنسی تشکیل شده است به عنوان مقال از چوب یا سنگ و … میتوانید جنس کف پله را بسازید که بسته به سلیقه مشتری می باشد .

نحوه ساخت نرده پله گرد فلزی

شما در ابتدای ساخت پله گرد فلزی نیاز دارید تا یک لوله ای عمودی به عنوان ستون اصلی پله گرد فلزی خود در نظر بگیرید که بر اساس این ستون میتوانید به راحتی اقدام به ساخت نرده برای پله خود نمایید .

مراحل قیمت گزاری پله گرد فلزی :

برای محاسبه قیمت گزاری برای ساخت این سازه به صورت درصدی بهترین روش محاسبه می باشد .

  • 20 درصد برای ساخت کف پله ها
  • 20 درصد برای چیدمان و نصب پله ها و ترازبندی آنها
  • 20 درصد برای نوردکاری ورق شاسی پله ها
  • 20 درصد متصل کردن ورق شاسی به کف پله ها
  • 10 درصد برای برای جوشکاری و فرزکاری پله گرد
  • 10 درصد هم برای نصب در محل

البته نصب نرده هزینه جداگانه دارد که بسته به نوع و متریال به کار رفته در نرده دارد .

روش محاسبه پله گرد فلزی

گروه صنعتی صنایع فلزی قاسمی فعال در حوزه طراحی و تولید انواع پله گرد فلزی است که پله گرد فلزی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین برای ثبت سفارش آنلاین و خرید انواع پله گرد فلزی از این شرکت می توانید از طریق سایت اقدام نموده و سفارش خود را ثبت نمایید و می توانید برای کسب اطلاع بیشتر از هزینه و قیمت انواع پله گرد فلزی +اینجا کلیک کنید و با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن Call Now Button